Over Media Guides

Het Belgische medialandschap is voor Nederlandse adverteerders moeilijk te doorgronden. Er is onder andere sprake van een ander mediaconsumptiegedrag dan in Nederland, er wordt gebruik gemaakt van andere onderzoeksmethoden, er is een ander aanbod van planning instrumenten, het media-aanbod is in veel opzichten anders en (misschien nog wel het allerbelangrijkste) er is sprake van een heel andere bedrijfscultuur.

Wie enige zakelijke ervaring in België heeft, kan bevestigen dat succesvol zakendoen vraagt om een aangepaste en zorgvuldige aanpak. Belgen kunnen het allerbeste met Belgen zaken doen en wij snappen dat.

Om Nederlandse adverteerders te helpen bij het doorgronden van het complexe Belgische medialandschap, hebben Belgische- en Nederlandse ondernemers de handen ineengeslagen en samen hebben wij Media Guides opgericht.

Een onafhankelijk mediabureau wat voor Nederlandse adverteerders fungeert als gids in het Belgische medialandschap. Media Guides is er onder andere voor het ontwikkelen en uitvoeren van diverse media-gerelateerde onderzoeken, de ontwikkeling van mediastrategieën, het maken van mediaplannen, het inkoop ervan.

Wij zijn niet alleen volledig thuis in België en Luxemburg maar ook in alle denkbare mediamiddelen. Of het nu gaat om de uitvoering van een tv- of radio-campagne, een activatie campagne via bijvoorbeeld Out of Home, een online performance campagne en/ of een geïntegreerde multimediale aanpak en alles daartussen.

Nederlandse organisaties met internationale ambities en buitenlandse organisaties met ambities binnen Nederland kunnen, door gebruik te maken van dit netwerk, blijven samenwerken met hun eigen lokale bureaus en toch internationaal geholpen worden.

Geen bureaucratie, wel ondernemerschap, geen geheimen, wel integriteit, geen stroperigheid, wel snelheid.

Media Guides is een samenwerking van: