Contentstrategie

Een strategische blik op jouw content

Onderscheidende en effectieve content begint met een diepgaand begrip van jouw merkidentiteit en waarden. Onze contentstrategen voeren grondig onderzoek uit om te begrijpen wat jouw merk uniek maakt en hoe het zich onderscheidt van de concurrentie. En daarmee ook, met welk merkverhaal dit onderscheidende karakter van jouw merk tot leven kan worden gebracht in media.

Of het nu gaat om het vaststellen van jouw merkpositionering, buyer persona, contentstrategie of om een frisse blik op jouw owned (social) content: wij sturen je graag de juiste richting in.

Waarom is een strategische aanpak belangrijk?

Een strategische aanpak rondom je content is nodig om meerdere redenen:

  • Vergroten van je potentiële kopersgroep door merkoverweging te realiseren
  • Consistent je merkboodschap uitdragen
  • Doelgerichte doelgroepen benaderen met content die voor hen relevant is
  • Begrip naar wie je zendt en waarom
  • Overtuigende content in elke fase van de klantreis

Genoeg voordelen, als je ze zo op een rijtje ziet – toch? Dat is precies waarom je hier een expert op wilt zetten.

Onze aanpak

Touch, tell, sell. Iedere marketeer weet dat consumenten eerst je merk moeten leren kennen, dan overwegen en pas daarna overgaan tot aankoop. Maar hoe richt je de tell-fase effectief in? Onze contentstrategen hebben daar alle kennis voor in huis. Misschien heeft je merk meer onderscheid nodig ten opzichte van concurrenten, is je doelgroep nog niet scherp genoeg gedefinieerd, of zoek je advies over de ideale klantreis. Misschien wil je simpelweg een frisse blik op je huidige (owned) content.

Afhankelijk van jouw vraagstuk ontwikkelen we samen een passende strategie. We starten met een intakegesprek, organiseren een gezamenlijke sessie en presenteren vervolgens een concreet en onderbouwd advies.

Hoe kan de Tell-fase in de klantreis met de contentstrategie van Media Guides worden verbeterd?

Zoals gezegd, is een contentstrategie een veelomvattend begrip. We bieden verschillende sessies aan om je contentstrategie als een huis te laten staan:

  • Positioneringsessie
    We ontwikkelen een unieke plek in het brein van je doelgroep, die je onderscheidt van concurrenten.
  • Buyer persona sessie
    We brengen in kaart wie jouw communicatie­doelgroep is en maken dit tastbaar met een concreet profiel.
  • Customer Journey Strategie
    We ontwerpen een klantreis die aansluit op de situatie, het gedrag en de voorkeuren van jouw doelgroep.
  • Content Telescoop
    We analyseren je owned contentkanalen en geven advies om je uitingen consistenter, creatiever en effectiever te maken.
  • Brand partnerships
    Op basis van relevante inzichten bepalen we een passende contentrichting en werken deze samen met publishers uit. Wij bewaken het proces en de kwaliteit.