Retail media
Werk aan de winkel
Retail media is al sinds het begin van onze winkelcultuur een bekend begrip. Maar de laatste jaren is de ontwikkeling in een stroomversnelling gekomen. Aanbieders professionaliseren, technologische mogelijkheden nemen toe, het kennisniveau stijgt en we krijgen steeds beter inzicht in wat wel en niet werkt. Het doel blijft onveranderd: de aandacht trekken van winkelend publiek en hen overtuigen om voor jouw product te kiezen.
Onze aanpak
Retail media omvat alle mediaruimte binnen de online en offline omgeving van een retailer. Maar ook wanneer je media inkoopt op basis van retaildata, valt dit onder retail media. In welke vorm dan ook draait het om hetzelfde doel: het creëren van contactmomenten met consumenten die zich in koopmodus bevinden. Juist op dat beslissende moment wil je de winkelbezoeker beïnvloeden en sturen richting jouw merk of product.
De voordelen van retail media via Media Guides
Vanuit Media Guides ondersteunen we het volledige traject van een retail media-strategie. Zowel voor retailers als merken werken we met een duidelijk stappenplan en lossen we de vraagstukken op die bij retail media komen kijken.
De voordelen van retail media via Media Guides:
- Geïntegreerde aanpak vanuit alle disciplines (outdoor, programmatic, search, strategie en inkoop)
- Dedicated team (Media Guides Retail Media Taskforce, inclusief deelname aan VIA Retail Media Taskforce)
- Onafhankelijk en objectief advies
- Inkoopvoordeel dankzij schaal en netwerk
- Toegang tot unieke tooling voor inzicht en optimalisatie